Second week New Canaan

19 april 2017 - New Canaan, Verenigde Staten

​Daar ben ik weer met een nieuw verhaaltje. Ik heb het zo druk dat ik niet meer dan 1 keer in de week mijn blog kan updaten. Waar was ik gebleven.. vorige week zondag.
Dit was een super super leuke dag, want.... ik ben naar New York City geweest ;);)
​Het was een treinreis van ongeveer anderhalf uur, maar daarna stond ik op Grand Central Station. Ten eerste is dit treinstation al super mooi! Alleen maar marmer en nog meer marmer. Nadat ik het station aandachtig bekeken heb, ben ik naar buiten gelopen richting Central Park. Het was die dag prachtig weer (ongeveer 17 graden met veel zon), dus heb me erg vermaakt in het park. Het is erg gek dat het op de meeste plekken zo relaxed is in Central Park, maar dat je omringt wordt door hoge wolkenkrabbers. Nadat ik Central Park zat was, (eigenlijk niet, maar ik wilde meer zien in 1 dag.. ben net een Chinees ) heb ik geluncht en ben ik in de richting van Times Square gelopen. Hier was het über über druk en werd ik omringt door verkopers die aandacht wilden én gek verkleden mensen die óók al geld wilden. Na Times Square heb ik de subway gepakt richting Down Town, het Zuiden van Manhattan. Super handig dat ik gewoon internet heb op mijn telefoon, want anders is het een lange zoektocht. Ik ben daar naar een outlet designerwinkel geweest. De meeste designerkleding is hier nog steeds duur, maar natuurlijk voor een fashion liefhebber als ik is het de moeite waard om er een kijkje te nemen. In de buurt van de outletwinkel staat het 9/11 monument, dus daar ben ik die dag ook geweest. Een erg mooi monument voor een verdrietige dag...
Na een tijdje rondgehangen te hebben in Downtown, ben ik helemaal teruggelopen naar Grand Central Station, Midtown.Dit duurde ongeveer twee uur, omdat ik tussendoor nog wat leuke merkkleding gekocht heb en een handvol souvenirs van een zielige man langs de weg ;p. Helaas ging deze dag te snel voorbij en heb ik natuurlijk niet alles kunnen zien van New York. Een ding weet ik zeker, ik wil er nog graag vaak naartoe!

​Na het dagje New York was het maandag weer tijd voor het echte werk: au pair zijn voor 4 prachtige kids! Helaas ging deze week wat anders dan gedacht.. Alle kids werden ziek! Om de haverklap bedden verschonen en nieuwe kleding aantrekken, zo ging het deze week. Gelukkig hebben we ook leuke dingen kunnen doen deze week, zoals naar het park gaan of een stukje wandelen. Vrijdags had ik een halve dag vrij en ben ik met een Duitse au pair naar Walmart gegaan. Zaterdag en zondag was ik de hele dag vrij om lekker bij te tanken. De zaterdag ging vooral op aan shoppen bij TK Maxx, Macy's, lunchen en genieten van de zon. Een heerlijke dag was het dus. De zondag daarna was de grote dag voor mij... mijn verjaardag! Eindelijk 21 dus reden voor een feestje. s' Morgens hebben alle kids voor mij gezongen en heb ik een mooie tas met cadeaus mogen ontvangen. In de middag heb ik met Nanda uit Mexico geproost op mijn verjaardag met een heerlijke cocktail op het terras. De middag hebben we afgesloten met een diner bij The Cheesecake factory. Na deze geweldige middag ben ik met 3 andere au pairs naar Starbucks geweest om de dag af te sluiten. Toen ik thuiskwam, zag ik dat mijn host kids een geweldig mooie taart voor mij hadden gemaakt die we de maandag op zouden eten. Helaas hebben we de taart niet op kunnen eten, omdat deze per ongeluk in de oven belandde en de oven aangezet was... weg taart! We konden er gelukkig allemaal mee lachen. Het belangrijkste is het gebaar ;)

​Tot zover dit verhaal.

1. Mary-Louise:
    19 april 2017
    Oja een gefeliciteerd nog met je verjaardag! Fijn om 21 te zijn!
  2. Katelijne:
    19 april 2017
    Jammer van de taart maar beter vóór je 21 jarige billetjes!
  3. Daantje:
    20 april 2017
    Hahahaha leuk!! En lekker shoppen daaro nogmaals proficiat. Een dag om nooit te vergeten, 21 jaar worden in Canaan