De eerste weken in het prachtige Amerika!

9 april 2017 - New Canaan, Verenigde Staten

Hi lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Mijn eerste echte reisblog, jippie!​ Vind het super om mijn verhalen met jullie te delen ;)
​Maandag 27 maart was het dan zover... EINDELIJK na zo lang wachten en alles regelen stapte ik op het vliegtuig vanuit Amsterdam naar London Heathrow en daarna door naar JFK airport New York. De vlucht ging super en door alle leuke films die ik gezien heb ik het vliegtuig ging de tijd snel. Op het vliegveld in New York ontmoette ik al snel andere super aardige au pairs, allemaal afkomstig uit verschillende landen. Daarnaast waren een stuk of 10 andere au pairs ook hun bagage kwijt dus konden we lekker samen daarover mokken ;p.

​Vanuit JFK airport duurde het ongeveer anderhalf uur met de auto voordat we in Tarrytown (bij de au pair training school) waren. Vanuit de auto keken we onze ogen uit door alle mensen die onfatsoenlijk reden (onze chauf reed zelf ook lekker lomp) en de grote auto's die IEDEREEN heeft. Daarnaast verbaasde het mij dat de wegen slecht zijn hier, zeker in New York had ik betere wegen verwacht. Maar goed... we zijn heelhuids gearriveerd op onze bestemming en dat is belangrijk.

​De dagen op de training school waren erg lang, maar interessant en onze lerares was super! Een wat oudere vrouw maar vol energie, humor en ervaring. Het leuke aan de training school was dat er veel verschillende mensen rondliepen met verschillende nationaliteiten. Al snel kwam ikzelf in contact met meiden uit Oostenrijk, Duitsland, Hongarije, Zuid-Afrika, Zuid-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland, super awesome dus!! Donderdag was de leukste dag van de week.... NEW YORK CITY bekijken. We hebben een bus tour gedaan en ons volgestopt met pizza en de lekkerste cup cakes. Vervolgens zijn we naar de Top of de Rock geweest (mega mooi uitzicht) en zijn we in razendsnel tempo naar Times Square gerend om wat foto's te schieten. Helaas was de dag te snel voorbij en rond 9 s' avonds hadden we onze bus terug naar Tarrytown.

​Vrijdag was de grote grote dag... we zouden onze host families gaan ontmoeten! Om half 10 werd ik opgehaald door mijn host dad en een van mijn host kindjes van 2 jaar. Onze rit van Tarrytown naar New Canaan duurde niet al te lang, ongeveer 30 minuten. Onderweg zag ik de mooiste villa's en landhuizen met mega grote tuinen én natuurlijk grote auto's. Natuurlijk zag ik daarna dat mijn huis ook niet de kleinste is. Een mooie eigen oprit met een grote tuin en een huis met wel 6 badkamers! Zelf heb ik een kamer in de grote kelder, waarbij ik ook mijn eigen badkamertje heb. De eerste dagen in het weekend bij mijn gezin waren erg druk. Kinderfeestjes, boodschappen doen, meehelpen bij het eten, zelf auto rijden en de weg proberen te vinden... op 4 kids passen en noem maar op! Maandag tot en met vrijdag heb ik samen met mijn host dad op de kids gepast, activiteiten met ze gedaan enz. Ook heb ik twee keer afgesproken met andere au pairs en hebben we samen wat gegeten. Geweldig hoeveel ijsblokjes ze hier in je cola mikken én relaxt dat je je cola gratis bij kunt laten vullen.

De week is erg snel gedaan en ik heb veel dingen geleerd. Als ik terugkijk op de week is vrijdag de zwaarste dag geweest. Mijn host mom is namelijk normaal gesproken altijd op vrijdag thuis, maar deze vrijdag was ze op zakenreis. Ik moest alle was van de kinderen doen (en dat was VEEL) en alle lakens verschonen.Tussendoor natuurlijk ook op de kids en de baby passen dus dat was best stressvol af en toe. Daarnaast speelde het niet mee dat de kids, de baby én ikzelf heel erg verkouden waren. Vrijdagavond 19:00 uur kon ik eindelijk na een tijdje weer helemaal relaxen. Een leuke film kijken en daarna naar bed en heerlijk uitslapen! De zaterdag heb ik uitgeslapen tot 11:00 uur en dat was dus ook echt nodig. Daarna ben ik naar de Stamford mall geweest (het ritje van New Canaan naar Stamford duurde wat langer dan gepland doordat ik meerdere malen verkeerd reed...:#) Eerst naar Victoria's Secret (natuurlijk) om wat spullen aan te schaffen en daarna naar Macy's Nadat mijn geld bijna op was, ben ik naar de supermarkt geweest in New Canaan om wat boodschappen voor mijzelf te doen. De Reece's chocolade is hier heerlijk, dus die heb ik daar gekocht. Terwijl deze supermarkt in vergelijking met Walmart klein is, keek ik mijn ogen uit naar de verpakkingen van al het voedsel. Shampoo van 1,1 liter, ice tea in een fles die lijkt op wasmiddel..., koekjes in 3x grotere verpakkingen dan in Nederland en 200 (of meer) soorten kaas. Na het shoppen ben ik teruggegaan naar mijn mooie nieuwe huis en heb ik bagels gegeten (koop wel verse anders zijn ze maar taai). De rest van de dag heb ik lekker gerelaxt want ik heb mijn energie nodig voor de komende week! :D

​Voor alle foto's van de afgelopen dagen, kun je kijken bij mijn foto's op deze blog.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Katelijne:
    9 april 2017
    Hi schatje, in wat een andere wereld ben je toch beland hè, maar je zult er zo aan gewend zijn! We wachten vol geduld op je volgende berichtje! Dikke zoen mamsa!
  2. Anne-marie:
    9 april 2017
    Leuk verslag Sophie, je hebt het wel druk daar met 4 kids maar dat kun jij wel handelen! Heerlijk al die nieuwe indrukken kan ik me ook nog herinneren van onze tijd in andere landen/culturen, geniet ervan meisje xx
  3. Iris:
    Hee Fie,
    Wat leuk om te lezen en mooi geschreven! Geniet lekker van al je avonturen!
    Liefs Iris
  4. Marit:
    9 april 2017
    Hoi schatteke, wat leuk dat je al je beleveninssen met ons deelt. Wat zal jij het druk hebben met 4 kids.... Amerika is echt een te gek land eej. Jij zal daar zo gewend zijn. Geniet ervan en go for it mopke xxx
  5. Daantje:
    9 april 2017
    Hee Soof! Gaaf zeg! Leuk dag je blogs schrijft, dan kunnen we je mooi volgen Hoelang blijf je daar? Heel veel succes en geniet van deze geweldige ervaring!
  6. Guido:
    9 april 2017
    Leuk verhaal en informatief. En ik heb maar één klein taalfoutje gezien. ;-)
  7. Ilvana:
    9 april 2017
    Leuk hoor schat! Ik mis je echt ontzettend maar ik ben wel blij om te horen dat jij een leuke tijd hebt! Heel veel succes lief, geniet ervan♥️
  8. Caroline:
    Hoi Sofie,
    Wat super dat je een blog bij houdt! Hartstikke leuk om te lezen en ik ben al benieuwd naar je volgende avonturen! Dikke knuf
  9. Hein kropman:
    9 april 2017
    hoi sophie, leuk dat je het daar hebt en fijn dat je meteen in een vreemd land bent gaan autorijden, knuffels van opa en oma en het gaat je heel goed.
  10. Marie-José:
    11 april 2017
    Hoi lieve Sophie,
    Wat geweldig voor je om zo de overzeese kant te leren kennen. Leuke blog, ben benieuwd naar het vervolg. Liefs en dikke zoen van je oma.
  11. Mary-Louise:
    19 april 2017
    Wauw sophie wat een leuke reisblog. En een groot gezin in een groot huis! Je hebt je handen meer dan vol daar. En in je vrije tijd lekker op pad. Heerlijk hoor! Enjoy