Cape Cod & NYC - vacation time :)!

27 juli 2017 - New Canaan, Verenigde Staten

Hoihoi! Wauw de tijd gaat zo snel, want ik heb al een hele tijd geen verhaaltje meer geschreven. Wat heb ik allemaal gedaan deze weken... zoveel dat ik de helft alweeer vergeten ben! 3 weken geleden ben ik met mijn host family naar Cape Cod geweest voor één week.

Cape Cod ligt in Massachusetts ongeveer een kleine 400km van New Canaan. We zijn met de auto naar Cape Cod (Wellfleet in het specifiek) gegaan. Lekker bij de heen weg een huilende baby gehad voor 3 uur lang & uit eindelijk sliep de baby in totaal 2x 10min van de hele rit ☹, gelukkig ging de terugrit beter…

Een maal op  Cape Cod aangekomen had ik eerst 2 daagjes vrij omdat het weekend was, SUPERR chill dus! Mooi Wellfleet en de zee ontdekken. Cape Cod is super mooi, het heeft een mooie relaxte baai, ruige kust en hele mooie meren die je uit het niets tegenkomt! Natuurlijk moest i kook de hele week gewoon werken, maar het was een gave week :p.

OP een van de laatste dagen ben ik naar ProvinceTown, helemaal in het puntje van Cape Cod gegaan. Ik had die dag mooi vrij tot 3 uur ’s middags. ProvinceTown is echt een super super gaaf dorp waar alles mag en alles kan! Iedereen is er heerlijk zichzelf en het dorp is erg kunstzinnig met talloze mooie boetiekjes en kunst ateliers. Tuurlijk heb ik goed geshopt (ook cadeautjes voor andere hoor:P) die dag. Helaas ging de week snel voorbij en was het zo weer een  normale werkweek. Althans… ik heb die week tot woensdag gewerkt want.. het was donderdag alweer koen – eindelijk – weer – knuffelen – dag!

Donderdag in de morgen ben ik hem gaan halen op Newark Airport. Helaas duurde het uren voordat ik hem kon zien, door de douane check. Goed en wel waren we om 4 uur smiddags in New York City. Voor de eerste avond had ik een Airbnb geboekt midden in de stad (9th avenue 38th street in midtown!!). Deze eerste avond was koen natuurlijk totally jetlaged dus zijn we om half 9 gaan slapen:p. De volgende dag heb ik om 6 uur smorgens bagels en cappuchino’s gehaald (cappu’s waren niet te drinken btw, maar bagels waren super goed!), omdat ik na 4 uur snachts niet meer kon slapen van het eindeloos getoeter en het verkeer. Iedereen toetert in NYC zonder enig effect btw. Na het ontbijt zijn we naar Times Square gegaan (10min lopen vanuit ons appartement ) en heb ik de gids uitgehangen. Vervolgens zijn we naar New Canaan gegaan met de trein en heb ik mijn nieuwe familie laten zien. Koen kon al meteen goed vinden met de kids. In de avnd hebben we gegeten bij de American Diner en hebben we een tourtje New Canaan gedaan (mega – grote – huizen – ronde). Ik zag wel meer van de huizen dan koen (snurk snurk). De volgende dag hebben we heerlijk uitgeslapen, zijn we gaan ontbijten en heeft koen vast vrienden van me gezien bij de maandelijkse au pair meeting. Vervolgens zijn we de markt in het drop over gelopen met een vriendin en hebben we frozen yoghurt gehaald.

In de middag hebben we heerlijk gechillt in het zwembad en in de avond hebben we mexicaans gegeten met 2 andere vrienden van mij. Super leuk dat mijn vriend mijn nieuwe internationale vrienden heeft ontmoet! Op zondag was het weer tijd voor NYC! We hadden 4 nachten geboekt in de stad, in Harlem 136th street specifiek. We voelden ons veiling in de omgeving maar we hebben toch geleefd die week op Ubers (soort taxi). Ook omdat we lui waren en gewoon fancy wilden doen. Zondagavond zijn we meteen al naar een fancy rooftop party geweest bij hotel Americano. Alle feestjes waarvoor je uitgenodigd wordt door een promoter zijn gratis voor vrouwen + je krijgt nog een gratis bottle service!! Voor mannen is het vaak niet gratis helaas. Toch heeft koen vaak ook mooi gratis drank gehad. De rooftop party was super gaaf met heel mooi uitzicht op de stad. Die avond hebben we een DJ CDJ ( Kris Graham) ontmoet. Hij heeft die avond een gaaf verjaardagsdiner voor dinsdag geregeld voor koen en ik. Op maandag en dinsdag hebben we lekker sightseeing gedaan door New York. Alle highlights van de stad gespot. Dinsdagavond was het tijd voor het etentje. Lekker luxe bij Beautique diner (naast Plaza hotel). Na het Diner hadden we een private party in de lounge van het Restaurant en gratis bottle service. Na het etentje en de party zijn we gaan midnight bowlen tot een uur of 4 snachts. (alles kan in NYC doordeweeks). Ook weer gratis bottle service die nacht. Op woensdag zijn we heerlijk central park ingegaan, hebben we schildpadjes en 4 wasberen geaait en hebben we een boottochtje gemaakt over het meer in het park. Ik wist niet dat central park zoveel te bieden heeft! De dag was heerlijk en werd nog beter na een avondje bij PHD rooftop bar en bij Marquees club. Bij Marquees club hebben we gedanst op de nieuwe muziek van Steve Aoki (deze kostte wel wat entree helaas) en hebben we genoten van gratis bottle service (terwijl andere zich scheel betaalde aan alleen al een vip tafel in de club). Donderdag was het helaas alweer de laatste dag van de vakantie.

Die dag hebben koen en ik de Uber genomen van ons appartement naar Brooklyn Beach 90th street. Heel mooi strand met hoge wilde golven. Het weer was erg goed dus we zijn goed bij gebruind die dag. Om 7 uur s’avonds moest ik jammer genoeg gedag zeggen tegen mijn vriend (jank jank) en heb ik de bus en trein terug naar New Canaan genomen. De volgende dag was het weer tijd om flink voor de kids te zorgen!

1. Desiree:
    27 juli 2017
    Mooie verhalen en wat een mooie omgeving daar! Genieten om je enthousiaste verhalen te lezen!
  2. Anne-marie:
    27 juli 2017
    jammer dat zo'n heerlijke week met Koen zo snel voorbij is maar gelukkig wel genoten! De tijd vliegt dus een jaar is ook zo om. Wel blijven schrijven he? Zo leuk om te lezenxx