New Canaan - New York City - Philadelphia

28 augustus 2017 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

De afgelopen twee weken waren weer super busy! Veel play dates, parkbezoekjes, middagen in het zwembad, iedereen tegelijk in bad elke dag om half 6 s'avonds. Gelukkig dat mijn kids het goed kunnen vinden met de kids van vriendinnen van mij. Deze play dates zijn goud waard want ik kan dan meer ontspannen, de kids vermaken zich toch wel én ik kan tussendoor lekker kletsen met mijn vrienden . Daarentegen heb ik het het drukst rond 5 tot 7 s'avonds. Baby melk geven, alle 4 kids in bad (terwijl iedereen goed moe én hongerig begint te worden... Een groot feest dus!), even spelen, eten en slapen. Het fijne is dat mijn host dad het avondeten maakt en meehelpt om te kids in bed te leggen! Afgelopen week heeft Kyle flink 'gefusst' ('to fuss' betekend jammeren), want.... tromgeroffel...zijn bovenste twee tandjes komen door! Helaas voor mij, want: doorkomende tandjes + Kyle = janken! Gelukkig is Kyle een blije baby normaal gesproken dus 'It didn't drive me crazy'. Daarnaast is Holly al de hele week blij en hyper omdat ze woensdag eindelijk naar school mag. 1st grade here she comes! Leuk om te zien hoe fijn ze het heeft op school en helemaal klaar is voor haar nieuwe stap naar de grote-kinderen-klas. Over ongeveer 2 weken zijn Charlie en Casey eindelijk aan de beurt!

Vorig weekend ben ik heerlijk (alweer) naar New York City geweest met een vriendin. We hebben de hele dag op zaterdag rondgehangen in Chelsea, Manhattan. Mijn vriendin had een kappersafspraak en ervoor en erna zijn we lekker drankjes gaan doen, gegeten en geshopt. Chelsea vind ik een hele leuke buurt met veel trendy en unieke restaurants, bars, koffiezaakjes en winkels. Daarnaast heeft de buurt een mooie grote 'Chelsea Market' waar je allerhande luxe voedsel kan kopen. Helaas een beetje duur voor zielige au pairs die niet zoveel verdienen... Op zondag heb ik een relaxte dag gehad. Naar het zwembad en uit eten met een vriendin. Heerlijk om zo mijn week af te sluiten.

Afgelopen weekend ben ik naar Philadelphia geweest. Mijn vrienden uit New Canaan waren of op vakantie of moesten werken, dus ik ben heerlijk in mijn uppie gegaan. Als eerst met de trein naar Grand Central en vervolgens naar Philadelphia met de bus. In totaal een zit van ongeveer 4 uur. In Philly had ik een hostel voor 1 nacht waar ik super leuke nieuwe vrienden heb gemaakt waar ik op zaterdag avond ook mee op stap ging. Op zaterdag heb ik de toerist uitgehangen en een Philly steak gegeten & de Liberty Bell, Independence Hall, Rocky Steps en de City Hall bezocht. Uiteraard heb ik in de avond geshopt bij Macy's (super gave hakken en een leer jasje op de kop getikt in de sale )! Na het shoppen ben ik naar mijn hostel gegaan en nieuwe vrienden ontmoet.   Samen hebben we wat drankjes gekocht en vervolgens zijn we opstap gegaan . We zijn naar een hele gezellige club geweest waar een live Jazz band speelde. Tot ongeveer 2 uur snachts zijn we bij deze club geweest & vervolgens ben ik snel naar bed gegaan, want... alweer om 6 uur s'ochtends op!! Na heerlijk 3 uur geslapen te hebben, ben ik gaan ontbijten in het centrum en ben ik naar de Rocky Steps geweest. Daarnaast was het tijd voor het gaafste van de dag: de Eastern State Penitentiary! Dit u's een historische gevangenis waar onder andere El Capone heeft gezeten. De gevangenis heeft de vorm van een kasteel en ziet er vanbinnen heel indrukwekkend uit. Zie de foto's! Ik heb ongeveer 2,5 uur rondgehangen in de gevangenis, heb geluncht daarna met een Philly steak en ben daarna naar de bus geubert (nieuw werkwoord). De dag was weer bijna voorbij en op naar New Canaan! Rond 8 uur s'avonds was ik thuis en heb ik heerlijk nagenoten van mijn geweldige weekend ☺️.

1. Marit:
    31 augustus 2017
    lieve schat, wat een leuk verhaal weer. Wat maak jij veel leuke dingen mee en wat een top weekenden heb je toch! Gaaf dat je er zo op uit gaat en steeds weer nieuwe mensen leert kennen. Enne die tandjes en dat huilen tja daar moet je ff doorheen...
    De gevangenis super gaaf en mooie foto's die je hebt gemaakt! Bij ons alles goed. Tim is deze week begonnen aan bij het HBO in Breda en Lars examenjaar Havo. Dus dat wordt bikkelen voor beide... Maar het zal ze vast wel lukken met een beetje inzet
    Wens je een hele fijne week weer en kijk uit naar je volgende verhaal. Succes met de kids en have fun schatteke xxx
  2. Guido:
    31 augustus 2017
    Sophie, als je even tijd hebt, leuk voor jou om te gaan kijken: http://ezine.codart.nl/?utm_campaign=coda (fashion).
  3. Guido:
    26 september 2017
    Sophie, kijk eens: fashion New York 1921: https://www.hhbest.nl/2017/09/26/strohoedjes/