My last months in New Canaan :(

27 februari 2018 - New Canaan, Verenigde Staten

Hoi lieve mensen!

Allereerst wil ik zeggen dat ik nog maar 4 weken over heb in New Canaan! De tijd gaat zo snel en het is heel raar en verdrietig om weg te gaan uit New Canaan en mijn 4 lieve host kids te missen. Toch ben ik ook heel enthousiast en blij om naar Laguna Beach, Californië te gaan. Ik heb trouwens mijn vluchtgegevens vandaag gekregen van Cultural Care Au Pair dus nu is het echt officieel officieel dat ik naar Cali ga, jippie!!! Zondag 25 maart in de morgen vlieg ik vanuit La Guardia naar Santa Ana, waarbij ik een tussenstop in Houston, Texas heb. De vlucht zal in totaal 9 uur duren dus het is een pittige reis.

Afgelopen week en de week ervoor heb ik heerlijke weken gehad. Namelijk dinsdag de 13e heb ik mijn host familie s' morgens naar La Guardia Airport gereden. Ze zijn 10 dagen naar Florida geweest, dus in die dagen heb ik vakantie gehad. Heerlijk!
De eerste dag van mijn vakantie ben ik naar de kapper geweest, want dit was echt echt echt echt nodig... Daarnaast heb ik heerlijk gerelaxt in mijn huis (want die had ik voor mezelf hihi), ben ik naar New York City geweest (ook een avond uit geweest daar), ben ik gaan shoppen, naar de sportschool geweest, heb ik gedineerd met vrienden en ben ik naar de bioscoop geweest. Heerlijk leuke dingen gedaan en lui geweest dus ;) Op dinsdag, twee dagen voordat de familie terugkwam, ben ik naar Bear Mountain State Park geweest. Dit park bestaat uit een paar mooie bergen (gelukkig zijn deze bergen niet te hoog hahaha...) waar je kunt hiken. Het was die dag mooi weer met wat zon dus ik heb een heerlijke hike gemaakt van 3-3,5 uur. Op de terugweg naar beneden heb ik een heel gaaf avonturistisch 'pad' genomen. Als je het een pad kunt noemen.... Het was af en toe best moeilijk om rechtop te blijven op de berg, zeker omdat er nog wat sneeuw en ijs op sommige plekken van de berg lag. Maar het pad was zeker te moeite waard en erg leuk om te lopen! Natuurlijk na de hike had ik flinke spierpijn, maar daar doe je het voor toch?? ;) Op mijn laatste dag vakantie was het heerlijk weer en zonnig (ongeveer 23 graden!!) dus op die dag ben ik heerlijk bruin geworden. Op donderdag morgen heb ik de familie weer opgehaald vanaf La Guardia en daarna kon het echte werk met de kids weer beginnen! Ik had ze natuurlijk erg gemist (zij mij ook gelukkig). Kyle was super blij om mij te zien en Charlie vertelde meteen toen hij mij zag dat hij mij erg gemist had. Dit was heel schattig en maakte mij blij. Nu ik nog maar 4 weken over heb met de kids wil ik zo veel mogelijk genieten van mijn werk met ze. Holly en Casey vertellen vaak dat ze mij gaan missen, maar dat ze enthousiast zijn om de nieuwe au pair te ontmoeten. Gelukkig maar dat ze mij gaan missen haha....

Ik heb natuurlijk gemengde gevoelens, omdat het jammer is om weg te gaan uit New Canaan, ik ga mijn vrienden hier heel erg missen en mijn host familie erg missen. Maar ik ben super blij om naar het zonnige Laguna Beach te gaan in Californië. Laguna ziet er uit als een paradijs aan de zee en ik heb verschillende mensen al gesproken die het dorp echt geweldig vinden. Het is ook fijn om voor 2 kleine meisjes in plaats van 4 kids te zorgen, dat geeft net wat meer rust haha... Nog steeds zal het lekker druk zijn, maar ik heb in ieder geval zon, zee en strand!

1. Katelijne:
    28 februari 2018
    Wat een mooi verhaal schatje, inderdaad nog intens genieten van de kinderen en de fam. Ook afscheid nemen van jouw dorpje New York...(geen enkele stad is te groot voor jou). Nog even de zenuwen in bedwang houden en dan gaan met die banaan! Dikke zoenxxxmamsa
  2. Marie-José:
    28 februari 2018
    Lieve Sophie, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je papa!
    Wat een gezellig verhaal meidje, dat alles zul je zeker gaan missen vooral de kindjes.
    Maar er komen weer gezellige nieuwe dingen op je pad. Leve de variatie, jij gaat het daar ook helemaal maken. Blijf maar lekker schrijven, dan kunnen wij meegenieten en jaloers zijn. Haha, liefs en dikke kusxxxx van oma Marie-José