Sorry voor het lange wachten!

19 januari 2018 - New Canaan, Verenigde Staten

Hiii lieve lezers,

Wauw, ik dacht vandaag: laat ik eens een reisverhaal schrijven. Ik keek op mijn profiel en het is haast 1,5 maand sinds dat ik voor het laatst een verhaal geschreven heb! Echt weer tijd voor een mooi lang verhaal dus. De afgelopen weken waren heel leuk, vermoeiend, verassend en leerzaam. Er is zoveel gebeurd deze weken dat ik goed moet nadenken wat ik allemaal heb gedaan... hahaha...

In december was er een speciale gebeurtenis. Mijn ouders zijn namelijk voor anderhalve week hier in Amerika geweest!!! Het is heel speciaal om je ouders je nieuwe woonplaats te laten zien, om ze rond te leiden in New York City en om ze een kijkje te laten nemen in mijn leven als au pair. Gedurende de tijd dat mijn ouders in de States waren, zijn we 4 dagen in New York City geweest en verbleven we in een heel relaxt en luxe hotel met uitzicht op de Empire State Building! We hebben kerst gevierd in de stad en ik heb mijn ouders alle highlights van de stad laten zien. Helaas was het die week ijs-ijs-ijskoud... brrrrr.... Maar dat kon voor mij de pret niet drukken. Na de 4 dagen NYC hebben mijn ouders 3 nachten gelogeerd in mijn huis in New Canaan en hebben ze mij geholpen met de kinderen.. heel fijn voor mij gna gna gna...! Na de 3 nachten hebben ze gelogeerd in een hotel in Stamford (stadje naast New Canaan) en heb ik ze de laatste dag (op oudjaarsdag) uitgezwaaid en op de trein gezet. Gelukkig ben ik nu gewend om zonder ouders te leven voor een lange tijd dus we waren zeker niet verdrietig hahah! Ik zou mijn lieve hondjes eerlijk gezegd meer missen.... Of mag ik dat niet zeggen? :D Het is gezond om je een beetje te verzetten tegen je ouders.

Op oudejaarsavond ben ik met twee vriendinnen uit Groenland en Denemarken naar New Haven gereden (ongeveer 40 minuten rijden vanaf New Canaan) en hebben we onszelf klaar gemaakt voor oud en nieuw, drankjes gedronken en pizza gegeten (heerlijk gezonde maaltijd ja...). Rond 10 uur s'avonds zijn we naar een groot salsa en reggaeton feest gegaan in de stad. Het feest was erg leuk door de muziek die ze draaide en serieus iedereen was aan het dansen en daar houd ik van! Ook leuk om te zien hoe ordinair vrouwen zich kunnen kleden in dit land als ze op stap gaan! :D Ik heb trouwens dit jaar niks aan vuurwerk gezien haha.... Maar dat mocht de pret niet drukken.

Vorig weekend was speciaal, interessant en indrukwekkend. Ik ben namelijk met twee vrienden 2 dagen naar Niagara Falls en Toronto, Canada geweest! We hadden voorafgaand een auto gehuurd voor deze dagen bij een rental company (en gelukkig insurance erbij genomen)... Onderweg naar Niagara Falls werd het weer zo slecht (binnen minder dan een half uur van geen sneeuw naar sneeuwstorm) dat we een klein ongeluk met een andere auto hebben gehad... aii.... Het was gelukkig niet onze fout en iedereen was okay, maar toch geen fijn gevoel om een ongeluk te krijgen in een ander land. Nadat we alles geregeld hadden qua verzekering hebben we onze reis gewoon voortgezet (er was weinig schade aan de auto en we konden gewoon doorrijden) naar Niagara Falls. Eenmaal gearriveerd daar was het zo koud (-15 graden) dat we serieus 1 uur hebben gespendeerd bij de Niagara Falls en daarna zijn we snel naar binnen gegaan bij het Visitors Centre. Hierna zijn we in de auto gestapt, hebben we souvenirs gekocht en zijn we verder gereden naar Toronto, Canada via het indrukwekkende Lake Ontario. Wat een gave, mooie stad is Toronto toch! Ik heb nooit geweten dat de stad zo mooi is met haar hoge, luxueuze flats, kantoren en de CN tower. Ook een voordeel van Canada is dat het land hetzelfde maatsysteem gebruikt als in Europa en de wegen zijn er 10 keer beter dan in Amerika! Het voelde haast alsof ik weer in Europa was toen ik in Canada reed. Helaas konden we niet de hele dag spenderen in Canada, omdat we een lange reis terug naar huis voor de boeg hadden. Natuurlijk was het weekend anders verlopen door het ongeluk met de huurauto, maar toch heb ik een mooi en speciaal weekend gehad en ben ik blij dat ik in Canada geweest ben! Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik daadwerkelijk in dat land geweest ben. Als ik ooit tijd en geld heb om terug te gaan naar Canada zal ik dat zeker doen!

Met de kids heb ik de afgelopen weken een mooie tijd gehad. Helaas hadden we hier in New Canaan 2 weken geleden een flinke sneeuwstorm, waardoor de kinderen 2 volle dagen niet naar school konden. Dat was een beetje jammer, omdat ik het natuurlijk super super druk had die dagen met vier kinderen! Maar gelukkig hebben we het allemaal overleefd en was iedereen blij. Deze week is snel verlopen met de kinderen. We hebben veel activiteiten gedaan en play dates gehad, waardoor iedereen zich goed voelde en de tijd snel ging. Vandaag moet ik in de middag werken en vanavond en dan een heerlijk relaxt weekend! De weken gaan zo snel dat ik nog maar iets meer dan 2 maanden over heb hier in Connecticut. Eind maart ga ik naar Laguna Beach, Californië voor 9 maanden. Daar zorg ik voor 2 kleine meisjes van 1 en 4 jaar oud. Het zal zeker anders zijn om maar voor 2 in plaats van 4 kids te zorgen. Ik heb bewust ervoor gekozen om bij mijn extension maar voor 2 kinderen te zorgen, omdat 4 kinderen mega veel energie van je vraagt. Toch zal ik mijn 4 kleine beren heel erg gaan missen! Het zal zwaar zijn om afscheid te nemen van ze.. snif, snif...

1. Anne-marie:
    19 januari 2018
    Je komt dus voorlopig niet terug, gelijk heb je geniet nu !!! Wel jammer natuurlijk voor de mensen die jou missen maar ja die missen je dan maar even wat langer. Nu kan het allemaal nog en zie je en leer je een hoop van de rest van de wereld, geniet nog maar lekker lang Sophie maar wel wat sneller een verhaaltje sturen.
  2. Marit:
    19 januari 2018
    Hoi lieve schattebout, wat ben je toch een ondernemend stoer ding!! Wat leuk weer om jou verhalen te lezen! Canada is zeker gaaf, mocht je nog een xtje gaan dan moet je echt otowa bezoeken echt een super stad! Wat vliegt zo’n jaar zeg... nog even en je zit weer aan de andere kant van Amerika. Bij nieuwe mensen en kids. Gelukkig dat jullie verder niets hebben overgehouden aan het ongeluk wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. De watervallen zijn mooi eej, wat een belevenis! Maak er weer een geweldige week en weekend van lieverd!! Dikke vette smakkerd van de tanteeeee