A lot happened these past weeks!

9 februari 2018 - New Canaan, Verenigde Staten

Hi dear people,

Deze weken is er een hoop gebeurt! Ik heb nog maar 7 weken met de kids over van mijn 12 maanden. De tijd gaat voor te snel en ik probeer zo veel mogelijk te genieten van de laatste momenten met mijn host kids. Maar wat ik deze weken vooral heb meegemaakt heeft nadruk op mezelf. Al weken was ik aan het hoesten (nu eindelijk is het over) en daarom ben ik 1 1/2 week geleden naar de dokter gegaan. Blijkt dat ik een infectie op mijn luchtwegen had en had hoestbuien voor hier tot ginder. Heel fijn dus met 4 kids, not! Ik heb amoxicilline gekregen, 2 ander soort pillen én een speciale hoestdrank (Jaa hier in Amerika pakken ze alles meteen goed aan als je ook maar een keer hoest of niets). Ik meteen de avond dat ik naar de dokter geweest was, begonnen met alle medicatie en na een paar dagen werd de infectie al veel minder. Gelukkig maar! Na 1 week had ik geen last meer van mijn hoest en was ik fris en fruitig! Maar daar komt het hoor.. op dag 8 krijg ik uitslag! Vette uitslag op mijn armen en hals en na 1 hele dag zit ik onder de uitslag van top tot teen. En om het nog erger te maken word ik de dag erna wakker en letterlijk mijn hele lichaam is vuurrood van de uitslag + mijn hele gezicht zit nu ook vol! Weer terug naar de dokter geweest dus (en dat was 2 dagen geleden). Wat blijkt... ik ben allergisch voor amoxicilline! Gelukkig heb ik van de dokter steroïde pillen gekregen en zelf heb ik verschillende allergie pillen aangeschaft om van de jeuk en uitslag af te komen. Ik moet zeggen dat na 2 dagen de jeuk al minder is en de uitslag lijkt ook minder te worden, jippie! Het jammere aan de allergie pillen? Als ik een pil voor het slapengaan neem word ik meteen heel moe en van ik snel in slaap. Maar.... telkens wordt ik rond 3 uur s’nachts wakker en ben ik super super opgewekt! Opgewektheid is dus ook een bijwerking van de pillen... heel fijn dus! Nu is het 5:20 am en typ ik dit in mijn bed. Ik heb verder toch niets te doen haha! Ik ga proberen om vanmiddag lekker in mijn break van 2 uur bij te slapen want dan zal ik het hard nodig hebben! Daarnaast heb ik geluk de komende weken, want mijn host familie gaat 10 dagen naar Florida! Helaas mag ik niet mee, maar heb wel heerlijk 9 dagen vrij én het huis voor mezelf ;) Ik ga heerlijk dagen bijslapen, NYC bezoeken, leuke activiteiten doen met vrienden én in het weekend met vrienden naar Ottowa in Canada!

Ik ga nu proberen om weer te slapen, want ik heb een paar uur over én heb wel echt mijn slaap nodig! Welterusten. XXX